onsdag 7 juni 2006

Åtta ben har spindelmor...


...sex har mamma myra
kossan går på klöveräng, hon har bara fyra...

Titta, min badrumsspindel har fått en hel hoper barn!
Är det inte rart? :)

Det är andra gången jag har förmånen att få upplåta mitt hem till spindel-BB. De förra spindelungarna var lika söta och när man blåste försiktigt på nätet när de var ensamma, så började de kralla runt som sjutton, men om mamman var där när man blåste, så satt de alldeles stilla och fint. Om de här krallar när man blåser vet jag inte, för mamman har aldrig varit borta från dem när jag tittat till dem. Men precis som de förra så sitter de alldeles stilla när hon är där.



Kommentarer:
Olivia: Nu har jag tittat på dina fina bilder så många gånger, men varit dålig på att kommentera. De är underbara! Är det inte dags för en till snart... ;-)
Bastet : Åh, tack! :)


Inga kommentarer: