lördag 3 juni 2006

När livet vänder åter


När jag får Livet åter ska jag bli mer aktiv i Gesneriasterna. Jag ska mer än att bara hålla liv i de stackars förskrämda, misskötta plantor som står i lysrörshylla och på nermörka fönsterbänkar. Jag ska så de fröer som ligger och bidar i kylskåpet:

Alsobia punctata
Codonanthe calcarata 'Puyo'
Codonanthe digna 'Moonlight'
Codonanthe erubescens
Codonanthe serrulata
Kohleria hybridmix
Neomortonia nummularia
Sinningia 'Cherry Chips'-hybridmix
Sinningia 'Dollbaby'
Sinningia 'Krezdorn Yellow' x self
Sinningia 'Pink Ice'
Sinningia 'Ruby Red' x self
Sinningia 'Ruby Rose' x self
Sinningia 'Star Eyes'

Och jag ska odla minisinningior och Codonanthe så det står härliga till :)

Till dess får jag - som sagt - nöja mig med att hålla paulorna vid liv.
Som den ovan. Del av Saintpaula 'Fredette's Feather'

Inga kommentarer: