söndag 14 januari 2007

Den årliga våndan


Varje vinter sitter jag med STA:s frölista och försöker under stor vånda och mycken plåga att besluta mig för vad som ska beställas - eller snarare önskas. Eftertraktade fröer räcker inte till alla, och det gäller, till någon liten del, att vara taktisk. Och att känna efter. Vad vill jag verkligen ha, allra allra mest?

Vad ska stå överst? Vilka ska vara reserver? Vad kan jag spara till andra omgången och ändå vara ganska säker på att få?

Nå, så här blev listan och den är nu inskickad. Håll tummarna för mig! :)



(Ja, jag förstår att det är den vackraste bild ni någonsin sett, ha ha!)




Kommentarer:
AnnicaB: Gillar japanlönnar ser jag :)
Figaro: Jag har bar två fönster som jag kan ha frösådder i, så jag måste verkligen också sovra noga! Det är tortyr! Tänk om man hade (råd och plats att ha) ett växthus!
Bastet: AnnikaB: Jajjamensan :) Lönnar öht. Träd öht.
Figaro: Jag har inte ett enda. Jag sår och ställer ut krukorna i min diminutiva trädgård, så får de sköta sig själva. Det brukar de klara. Det är ju perenner och lignoser som är härdiga här :)

Inga kommentarer: