torsdag 4 oktober 2007

Psychedelisk


Den ser nästan lite psychedelisk ut, den här zinnian, fotad i Pappas trädgård. Pappa älskar zinnior.

Kärleken till blommor har vi gemensam, men vi har inte alls samma smak. Pappa älskar det stora, flashiga, färgstarka. Gärna kragblommor. Ofta stammande från Amerika - nord- eller syd-.

Jag faller ofta för det lite mindre, diskreta, subtila och ofta från Asien stammande. Och jag är inte så svag för kragblommor.

Nå, det hela är förstås en generalisering. Jag älskar ju fuchsior, till exempel, och de är ju västerifrån. Och jag tycker mycket om stora flashiga orientaliska vallmor. Och Pappa är förtjust i något så subtilt som spetsmössa. Men som huvuddrag så...



Kommentarer:
Lovisa: Jag blir så avundsjuk på alla vackra blomsterbilder du tar och all kunskap du verkar ha. =) Själv kan jag bara njuta av bilder eftersom jag har "blomallergi" och det känns lite trist ibland. Tack för att du delar med dig!
Vacker blomma: Jag älskar också blommor men är ingen trädgårdsmänniska, därför har vi nästan inga blommor i trädgården. Det enda vi har är liljekonvaljer och dem är jag stolt över, de är så fina. Så precis som Lovisa njuter jag av dina blombilder!
aniara: Bilden känns som ett Beatlesomslag. (stavas beatles så?) Kan du visa ett ex på din typ av blomma nu när man sett vilken sort din pappa gillar? För att se skillnaden. Jag kan inget om blommar alls.

Inga kommentarer: