söndag 20 augusti 2006

Strand



Jag vandrade längs stranden en eftermiddag. Jag fotade och plockade skatter till Älskade Barn (som inte ville följa med utan stannade hemma med Mormor): en krabbklo, några kammusselskal, ryggskölden från en liten krabba och en från en större, blåmusselskal med havstulpaner, blåmusselskal så slipade att de helt och hållet skimrade i pärlemorrosa, en bit blåstång, flinta, några snäckor och några vackra stenar.

Sedan badade jag. Drog av mig den tjocka tröjan, t-shirt och shorts och beredde mig på att halvt frysa ihjäl. Åtminstone när jag steg upp. Upp i den iskalla blåsten. Utan handduk.

Det gjorde jag inte. Trots att jag stod där drypande våt och trots att vinden inte mojnat det minsta, så frös jag inte. Jag gick hem i bara t-shirt, med den tjocka tröjan knuten om höfterna. En t-shirt vätt av våt bikini, våt hud och vått hår.



Kommentarer:
Emm: Låter otroligt härligt

Inga kommentarer: